Lokale vindbaarheid verbeteren met Google Mijn Bedrijf

Lokale vindbaarheid verbeteren met Google Mijn Bedrijf

Een Google Mijn Bedrijf (GMB) profiel verbetert de geloofwaardigheid van jouw bedrijf. Wanneer een consument je onderneming opzoekt via Google, wil je er zeker van zijn dat ze alle benodigde informatie kunnen vinden. Het doel is dat de consument jouw bedrijf vervolgens online een bezoek brengt, een aankoop doet en/of contact opneemt. 

Hoe bereik je dit? Met een geoptimaliseerd GMB profiel! Hiermee kun je nuttige bedrijfsinformatie verstrekken aan (potentiële) klanten, zoals (afwijkende) openingstijden, de locatie en foto’s. Een GMB profiel heeft hiernaast nog veel meer tools om je algehele online aanwezigheid te vergroten.

Naast het verstrekken van informatie aan jouw (potentiële) klanten over waar je bedrijf zich fysiek bevindt, vergroot een GMB profiel je online zichtbaarheid. Het is tevens de nummer 1 tool die helpt bij het balanceren van de lokale zichtbaarheid tussen grote en kleine bedrijven.

 

Vrijblijvend advies

 

De voordelen van Google mijn bedrijf beheer door Eye-C Multimedia 

Door het GMB profiel te optimaliseren kunnen wij ervoor zorgen dat de online betrouwbaarheid van jouw bedrijf stijgt. Een volledig geoptimaliseerd bedrijfsprofiel, die op juiste wijze gekoppeld is aan de website/webwinkel, draagt bij aan een goede online vindbaarheid in de zoekmachines.

Daarnaast is het van belang dat potentiële klanten op goede wijze worden geïnformeerd over een bedrijf en eenvoudig contact op kunnen nemen. De voordelen van het optimaliseren van uw GMB profiel op een rij:

  1. Toegang geven tot gegevens: Het volledig instellen en toegankelijk maken van belangrijke bedrijfsgegevens, waaronder: adres en- contactgegevens, openingstijden, een krachtige bedrijfsinfo tekst, een link naar de website en een link naar de pagina voor afspraken/contact;

  2. Foto’s en video’s: Toevoegen van eigen relevante foto's en video's aan het GMB profiel (vraag ook eens naar onze mogelijkheden voor professionele foto en- videografie);

  3. Keywords: Het instellen van een hoofd keyword (categorie) en de meest geschikte sub-categorie keywords in het GMB profiel, die de online vindbaarheid van jouw website op deze waardevolle keywords kan versterken;

  4. Google Maps en navigatie: Het instellen van de belangrijkste servicegebieden waarin het bedrijf opereert en deze Google Maps locatiegegevens koppelen met de website;

  5. Websites: Het toevoegen van de belangrijkste services/diensten die aan klanten worden aangeboden. Het instellen van deze services leidt tot een betere (lokale) vindbaarheid als mensen online zoeken naar deze diensten;

  6. Webwinkel: Het toevoegen van producten binnen het Google Mijn Bedrijf profiel. Op deze manier worden de (belangrijkste) producten en aanbiedingen direct zichtbaar, zodra de GMB pagina verschijnt in de zoekresultaten van Google;

  7. Reviews: Voor Google is een GMB profiel met veel reviews van verschillende platformen een goede graadmeter om erachter te komen of je onderneming en website jouw klanten op de juiste wijze bedient. 

 

Vergroot de betrouwbaarheid en autoriteit van je bedrijf: Google mijn bedrijf

Het bezitten van een GMB profiel is één van de belangrijkste hulpmiddelen voor lokaal SEO (zoekmachine optimalisatie) succes. Niet alleen om je fysieke locatie te vinden, maar ook zodat potentiële klanten jouw website kunnen ontdekken.

Google Mijn Bedrijf reviews helpen om vertrouwen op te bouwen als bedrijf. Het verkrijgen van goede online beoordelingen heeft een grote impact op je zoekresultaten en reputatie. Het toevoegen van beoordelingen aan jouw bedrijfsprofiel geeft de mogelijkheid om meer klanten te bereiken. 

Positieve recensies zijn vaak de aanleiding waarom een klant jouw bedrijf boven de concurrenten verkiest. Het is dus van groot belang voor je reputatie op het internet. Het kan lastig zijn om goede recensies te krijgen, maar negatieve reviews moet je zoveel mogelijk proberen te voorkomen. 

 

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wij kunnen jou helpen bij het aanmaken van een review link, waarin klanten met één klik eenvoudig een (positieve) review kunnen achterlaten binnen het GMB profiel. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid om te reageren op reviews. Google waardeert het namelijk als bedrijven interactie hebben met hun klanten. 

Review platformen zoals Facebook, Webwinkelkeur en Yelp kunnen wij aan jouw GMB profiel koppelen. Meer reviewplatformen betekent namelijk een hogere betrouwbaarheid. Social media advertenties en belangrijke updates worden structureel op jouw GMB profiel geplaatst. Op die manier zijn klanten altijd op de hoogte van veranderingen, actuele zaken en events.

Verder kun je binnen het GMB profiel diverse analytische gegevens terugvinden. Zo heb je inzicht in het aantal mensen dat het GMB profiel heeft bekeken en of zij een bepaalde interactie hebben gehad. Daarnaast kan het profiel gekoppeld worden aan de gebruikersvriendelijke app, waar je alles kunt terugvinden en eventueel notificaties kunt ontvangen.

Een compleet en geoptimaliseerd GMB profiel wordt hoger weergegeven in de zoekresultaten. Een Google bedrijfsprofiel zorgt daarom voor extra kansen om jouw bedrijf beter te laten zien en om beter online te worden gevonden, ten opzichte van concurrenten. 

Ons gespecialiseerde online marketing team van Eye-C Multimedia heeft alle ervaring in huis om je te ondersteunen bij het beheren van jouw Google Mijn Bedrijf profiel. Heb je vragen over de mogelijkheden voor jouw product of dienst? Neem contact op met Eye-C Multimedia en vraag gerust naar de mogelijkheden.

 

Contact opnemen