In de jury voor de Dutch Search Awards ‘22!

In de jury voor de Dutch Search Awards ‘22!

Dit jaar zit Freddy van den Bergh namens Eye-C Multimedia in de vakjury voor de Dutch Search Awards: Hét Nederlandse search-industrie event. Tijdens deze awardshow worden voor verschillende categorieën op het gebied van online marketing awards uitgereikt. 

Voor de categorieën CRO (conversieoptimalisatie) en Datagebruik mocht Freddy diverse cases beoordelen. Het was ontzettend interessant en waardevol om te zien hoe de cases waren opgezet en uitgewerkt.

Inmiddels zijn de cases beoordeeld en is de jury samengekomen om de genomineerden te selecteren. Vrijdag 2 december worden de awards uitgereikt en weten we wie met de winst naar huis gaan.

 

Awards voor beste prestaties in de marketing industrie

 De Dutch Search Awards (DSA) is een jaarlijks evenement waar de beste prestaties op het gebied van search marketing worden bekroond. Marketing bedrijven, merken, professionals en ontwikkelaars van tools en software kunnen hun cases insturen over een campagne, onderzoek of strategie.

De vakjury, bestaande uit experts van verschillende vakgebieden, beoordeelt de cases. Tijdens de uitreiking op 2 december wordt live bekend gemaakt wie de awards voor de verschillende categorieën in ontvangst mogen nemen. Ook zal tijdens deze live show het publiek mogen stemmen op de beste prestatie.

 

Genomineerd als jurylid

Ieder jaar wordt er een vakjury samengesteld van experts vanuit de verschillende vakgebieden. Dit jaar is CEO van Eye-C Multimedia, Freddy van den Bergh, benaderd om jurylid te worden. Met zijn expertise heeft hij de ingestuurde cases over CRO campagnes en Datagebruik beoordeeld. 

De cases waren duidelijk van hoog niveau en de partijen hadden er veel tijd en energie in gestoken. Freddy: “Tijdens het beoordelen was het fijn om af en toe te sparren met andere experts binnen het Eye-C Multimedia team. Hierdoor kon ik de cases nog beter jureren.”

Tijdens de beoordeling werd onder andere gelet op de doelen en resultaten, de originaliteit en creativiteit. Als online marketing bureau dat zich ook veel bezig houdt met conversies is het beoordelen van deze cases ook ontzettend waardevol. Het is bijvoorbeeld erg interessant om te zien hoe andere agencies de CRO en Data Driven Marketing aanvliegen. Bovendien kan de informatie van de casussen nuttig zijn voor onze eigen klantcases.

 

Het groeiende belang van CRO

CRO (Conversion Rate Optimalization), ofwel conversie optimalisatie, draait om het verhogen van het aantal websitebezoekers dat je product koopt, een offerte aanvraagt of een andere gewenste actie uitvoert. Met een strategische conversie campagne zet je verschillende tools in om ervoor te zorgen dat je bezoeker sneller converteert zodat je met hetzelfde aantal bezoekers meer aanvragen en/of bestellingen ontvangt.

Deze marketingstrategie wordt met de dag belangrijker en veel marketeers spelen hier dan ook op in. Een sterke conversie campagne kan worden opgezet door bijvoorbeeld Google Ads of met een goede social strategie. Hier komen vooral de expertises van SEO en Google Ads bij kijken. Door in te spelen op de doelgroep, met het juiste budget en een passende boodschap, kan er via deze online weg meer conversie worden gegenereerd.

 

Slim datagebruik voor een goede marketingstrategie

 Een andere tak van sport die steeds belangrijker wordt voor online marketing is het strategisch inzetten van data. Slim datagebruik is met het huidige online landschap ontzettend belangrijk. Dit doe je door strategisch om te gaan met je data en dit op de juiste wijze te analyseren. Door dit te doen met handige analysetools zoals SEMrush kan je gerichter je marketing campagnes opstellen.

Data is enorm waardevol voor een goede strategie. Door je data op de juiste manier te verzamelen en te analyseren krijg je een veel beter idee over het gedrag van je doelgroep. Waar zoeken ze op? Waar klikken ze op? Wat is belangrijk voor ze? Data gedreven marketing neemt deze informatie mee waardoor je slim kan inspelen op je doelgroep tijdens het maken van een campagne.

Vrijdag 2 december 2022 zullen de awards worden uitgereikt tijdens een liveshow. Wij zijn ontzettend benieuwd wie de awards voor CRO en Datagebruik in ontvangst mogen nemen.

Meer conversie voor je website? Wij hebben alle expertise in huis om dit te realiseren. Kom langs voor een lekkere kop koffie en een goed gesprek om te zien waar de kansen liggen voor jouw bedrijf!

 

 Neem contact op